Iskanje COBISS
Iskanje COBISS

Glass Room – izdaja o napačnih informacijah

Prav vsakdo izmed nas, ne glede na starost, se mora zavedati, kako se lahko napačne in včasih zavajajoče informacije delijo in širijo z orodji, ki jih uporabljamo. Predvsem za mlade velja, da so aplikacije in socialna omrežja del njih in mnogi se ne ustavijo, da bi vsebino preverili, preden jo delijo s svojimi prijatelji.

Zadnje raziskave pa so pokazale, da se tudi starejši soočajo s težavami pri razločevanju med pristnimi in vprašljivimi informacijami – vsebine delijo pogosteje kot ostale starostne skupine.
V tej razstavi, ki je namenjena tako otrokom kot tudi odraslim, raziskujemo, kako so socialna omrežja in splet spremenila način, kako beremo informacije in reagiramo nanje. Naučite se, zakaj prepoznavanje “lažnih novic” ni tako enostavno, kot se sliši, in kako je že sam izraz “lažna novica” enako problematičen kot novica sama. Potopite se v svet globokih ponaredkov, ki so dandanes tako realistični, da jih je praktično nemogoče prepoznati. Spoznajte tudi, zakaj so platforme socialnih omrežij zgrajene tako, da pritegnejo našo pozornost, in kako so lahko uporabljene, da spremenijo naše razmišljanje.
Namen te razstave je predvsem izobraziti vse starostne skupine in tako prisostvovati globalni razpravi o zasebnosti in etiki podatkov. Osredotoča se na vprašanje, kaj so to osebni podatki v času, ko so podatki vse drugo kot zgolj osebni.

ALI STE ZASVOJENI?

Kdaj ste se nazadnje “odklopili” od tehnologije in se je niste dotaknili cel dan? Ali vsaj eno uro?
Če ste neprestano na spletu, niste edini. Povprečen človek se dotakne, klikne ali podrsne po svojem telefonu več kot 2,600-krat dnevno. Karkoli človek že počne tako pogosto, želi čutiti, da je vredno. Kako se prepričati, da je čas, ki ga preživimo na pametnih napravah, kakovosten?
Vse se začne z zavedanjem, da neukrotljiva želja po tehnologiji ni vaša krivda! Verjeli ali ne, vaše najljubše aplikacije in spletne strani so oblikovane tako, da so vsaka posebnost, barva ali zvok namensko optimizirani, da bi zadržali vašo pozornost, vas prepričali v nakup in povraten obisk.

Eden od vzrokov, zakaj preživimo toliko časa na pametnih napravah, je prepričljivo oblikovanje, ki temelji na psihologiji človeka. Oblikovalske zvijače pogosto vključujejo določene barve, postavitev ikon, nejasna besedila ali nepopolne informacije – pripravijo nas do klika, naročanja na obveščanje, pogostejšega nakupovanja in povratnega obiska.

To je le majhen del celotne vsebine razstave.  Od svojih prvih postavitev na prizoriščih v San Franciscu, New Yorku in Londonu je požela veliko zanimanja in je bila prevedena v številne jezike. Tokrat v slovenskem prevodu, se razstava prvič nahaja tudi v Sloveniji. Vabljeni k ogledu!

 

Audio vodenje po virtualni razstavi: