Z namizno igro Dungeons and Dragons je moč spodbuditi domišljijo in doživeti pustolovščino.
V Osrednji knjižnici Srečka Vilharja Koper, natančneje na Oddelku za mlade bralce, smo zasnovali prostor, kjer mladostniki ne samo da odkrivajo svet literature, umetnosti in kulture, temveč se tudi aktivno vključujejo v različne dejavnosti, ki spodbujajo njihovo kreativnost in domišljijo. V ospredju naših prizadevanj je promocija bralne kulture, kar dosežemo skozi širok spekter inovativnih in navdihujočih aktivnosti.
Ena izmed dejavnosti oddelka za mlade bralce je mesečno srečevanje ob namizni igri Dungeons & Dragons (dalje D&D), ki ga organiziramo v sodelovanju z Društvom amulet D20 iz Kopra. Začetek te fantastične pustolovščine sega v januar 2023, ko smo odprli vrata novim in starim ljubiteljem D&D. Obveščanje o sami igri je potekalo preko spletne strani Osrednje knjižnice Srečka Vilharja Koper in na Facebook strani knjižnice. Naši uporabniki dobivajo tudi splošno obvestilo o dejavnosti preko sistema COBISS. S tem dogodkom smo želeli mladim ponuditi privlačno vsebino, ki jih ne samo pritegne v knjižnico, temveč jim omogoča, da konstruktivno preživljajo prosti čas v okolju, ki spodbuja učenje, razvoj in povezovanje. Igranje smo starostno omejili na mladostnike med 13 in 15 let. Komunikacija med igro poteka v slovenskem jeziku z manjšimi besednimi vložki v angleščini (zaradi specifičnih izrazov in besed, ki jih sama igra vsebuje).
D&D je več kot le igra. Je platforma za kreativno izražanje, sodelovanje in timsko delo. Preko igre se mladi potopijo v bogate fantazijske svetove, kjer skozi like, ki si jih sami ustvarijo, pripovedujejo edinstvene zgodbe. Ta proces, ne samo da spodbuja domišljijo in kreativnost, ampak tudi krepi intelektualne, socialne in čustvene sposobnosti igralcev. Igranje D&D je priložnost za razvijanje spretnosti, kot so reševanje problemov, kritično mišljenje in komunikacija. Ne želimo samo naučiti mladostnikov igre ampak želimo spodbuditi tudi medvrstniško sodelovanje, ki lahko ustvari nove ideje in izzive za nadgradnjo same igre (npr. vodenje dnevnika svojih izmišljenih likov, organizacija literarnih tečajev, branje dodatnega gradiva in razprava med igro).
Da bi podkrepili povezavo med D&D in branjem, smo na voljo postavili knjige, ki so povezane s svetom te igre. Cilj je spodbuditi raziskovanje fantazijskih svetov tudi preko literature. Knjige in priročnike za igro, ki smo jih ponudili na voljo za izposojo so vzbudile precej zanimanja med udeleženci iger in med ostalimi uporabniki, ki se z igro šele spoznavajo. D&D omogoča svobodo izbire, razvoj lastnih likov, družbeno interakcijo in pripovedovanje zgodb. To jo lahko naredi izjemno privlačno in zanimivo za marsikatero knjižnico, ki išče neke nove in zanimive vsebine za svoje uporabnike. Zanimivo je, da nekateri mladi udeleženci pravijo, da jih igra ni dodatno spodbudila k branju fantazijskih romanov, saj so jih že prej brali, medtem ko drugi niso našli dodatnega navdiha za branje v fantazijskem žanru. Kljub temu pa vsi priznavajo vrednost in zabavo, ki jo igra prinaša.
V knjižnici verjamemo, da so takšne dejavnosti ključne za spodbujanje bralne kulture in kreativnega izražanja med mladimi. D&D ponuja priložnost za skupinsko ustvarjanje in pripovedovanje zgodb, ki presegajo vsakodnevno izkušnjo in mladim omogočajo, da se izražajo na nove, vznemirljive načine. V prihodnje si želimo pridobiti še več novih udeležencev, jim omogočiti nove vsebine (npr. delavnice izdelave maket in barvanja figur iz sveta D&D), se povezati z društvi, organizacijami, ki bi bile zainteresirane za različna sodelovanja in predvsem spodbujati promocijo igre na našem oddelku.
Besedilo: Luka Depanger
Članek objavljen tudi v Knjižničarskih novicah, 14. 5. 2024